Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtakan, M. G. Serap
dc.contributor.authorİşcioğlu, Tutku Eker
dc.date.accessioned2021-06-05T19:56:50Z
dc.date.available2021-06-05T19:56:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVeU1EY3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/378
dc.description.abstractGenç tüketicilerin giyim ve marka tercihlerindeki etkenlerin saptanması, uluslararası pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde büyük önem taşımaktadır. Uluslararası pazarlarda yerel kültürün araştırılması ve o kültüre özel pazarlama kararlarının alınması önerilmektedir. Öte yandan, uluslararası pazarlarda yer alan işletmeler, tüketici tercihlerindeki benzerlikleri dikkate alarak ortak pazarlama faaliyetlerinde bulunmayı ve maliyet azaltmayı hedeflemektedirler. Araştırma kapsamında Almanya'da yaşayan 12-18 yaş aralığındaki 153 gencin giyim motivasyonu, marka duyarlılığı, moda yenilikçiliği, moda fikir liderliği ve moda ilgilenimi seviyeleri araştırılmıştır. Bulgular, gençlerin Türk veya Alman uyruklu olmaları bazında farklılık göstermediğini, buna karşılık farklılıkların cinsiyet ve yaş gibi demografik özelliklerden kaynaklandığını ortaya koymuştur. Bu araştırmanın özellikle Almanya'da faaliyet gösteren Türk hazır giyim firmalarının pazarlama stratejilerine yön vereceği düşünülmektediren_US
dc.description.abstractTo identify the factors that affect young consumers' clothing and brand preferences is vital for the development of international marketing strategies. In international markets, it is suggested to research local culture and take culture adapted decisions. On the other hand, international companies also aim to provide standardized marketing activities to the markets by considering the similarities in consumer preferences and aiming to reduce costs. Within the scope of the research, clothing motivation, brand sensitivity, fashion innovativeness, fashion opinion leadership and fashion involvement of 153 adolescents aged between 12-18 were measured. Findings indicate that differences arise not because of their nationality (German vs. Turkish) but demographic characteristics like gender and age of the adolescents. This research is designed to guide the marketing activities of Turkish apparel companies operating especially in Germanyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleTürk ve Alman Gençlerin Giyim Motivasyonu, Marka Duyarlılığı ve Moda Yönelimi: Karşılaştırmalı bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeTurkish and German Adolescents' Clothing Motivation, Brand Sensitivity and Fashion Orientation: A Comparative Studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümüen_US
dc.department-tempIstanbul Bilgi universitesi Isletme Fakultesi Isletme BOlumu 34060 Eyup Istanbul, Turkiye;Piri Reis universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Uluslararası Isletmecilik ve Ticaret BOlumu, 34940 Tuzla, Istanbul, Turkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorİşcioğlu, Tutku Eker
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage300en_US
dc.identifier.endpage325en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster