Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSolmaz, Murat Selçuk
dc.contributor.authorAydın, Deniz
dc.date.accessioned2021-06-05T19:48:43Z
dc.date.available2021-06-05T19:48:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAydın, Deniz. (2019). Modelling of the oil spill in M/V Lady Tuna accident and the evaluation of the response operation in simulated condition with Pisces-II. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbpoRUNYJqO1kjn1nRZws4iZT4pVFrpth2P-36INBFzHt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/55
dc.descriptionYÖK Tez No: 550035en_US
dc.descriptionYüksek Lisansen_US
dc.description.abstractCoğrafi konumu nedeniyle önemli bir geçiş ülkesi olan Türkiye, gemi kazalarına karşı hazırlıklı olmalı ve denizdeki petrol kirliliğine karşı daha etkili müdahale çalışması yürütmelidir. Bu nedenle, petrol sızıntılarını önlemek ve kirlilik meydana geldiği anda etkin bir şekilde ortadan kaldırmak için her türlü çaba gösterilmelidir. Bu bağlamda, petrol sızıntılarının denizdeki davranışını tahmin etmek için çeşitli bilgisayar simülasyonları kullanılmaktadır. Bu da deniz suyundaki petrol sızıntısına müdahale etmek için mevcut müdahale araçlarının daha iyi kullanılmasını sağlamaktadır. Bu tez çalışmasında, Türkiye'nin Çeşme sahili yakınlarında 18 Aralık 2016 tarihinde meydana gelen M/V Lady Tuna gemisinin karaya oturma kazası incelenmiştir. Kaza sonucu meydana gelen petrol sızıntısı PISCES II (Potansiyel Olay Simülasyonu, Kontrol ve Değerlendirme Sistemi) simülatörü ile modellenmiştir. Kazanın PISCES II simülatörü ile modellenmesi sonucunda, petrolün deniz suyu ve hava ile etkileşimi sırasında meydana gelen süreçleri ve deniz yüzeyine yayılan petrolün davranışı gözlemlenmiştir. Kaza esnasındaki meteorolojik koşullar ve sızan petrolün parametreleri PISCES II simülatörüne girilmiştir. Daha sonra, deniz yüzeyindeki petrol sızıntısında; yayılma, buharlaşma, dağılma, emülsifikasyon, viskozite değişimi ve kıyı şeridi etkileşim süreçleri tespit edilmiştir. Ayrıca, deniz suyundaki petrol kirliliği ile mücadeleye yönelik müdahale operasyonu gerçek zamanlı olarak planlanmıştır. Böylece, petrol yayılımının kontrolünü sağlayan müdahale kaynakları kullanıldıktan sonra, değişen kirlilik ve sızıntı istatistiklerinin sonuçları sayısal olarak sunulmuştur. Bu çalışmanın, petrol sızıntısına karşı müdahale operasyonlarına katılan kuruluşlara katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.en_US
dc.description.abstractDue to its geographical location as a transit country, Turkey must be prepared for ship accidents and conduct more effective response operation against oil pollution on the sea. For this reason, every effort should be made to prevent oil spills and to remove them effectively as soon as pollution has emerged. In this respect, various computer simulations are used to predict the behavior of the oil spills at sea. This provides better use of available response resources to combat the oil spill in seawater. In this thesis, the grounding accident of ship M/V Lady Tuna that occurred on 18th December 2016 near Çesme coast in Turkey was investigated. The oil spill as result of the accident was modeled with PISCES II (Potential Incident Simulation, Control and Evaluation System) simulator. As a result of the modelling of the accident with PISCES II simulator, the processes that occur during the interaction of oil with seawater and air as well as the behavior of the oil spreading on the sea surface was observed. The meteorological conditions at the time of the accident and the parameters of the spilled oil were processed into the PISCES II simulator. Later, the process of spreading, evaporation, dispersion, emulsification, variation of viscosity and shoreline interaction in the oil spill on the sea surface were detected. In addition, the response operation to combat oil pollution on the seawater was planned in real time. Thus, the results of the changing pollution and spill statistics are presented as numerical after the response resources controlled the oil spreading. It is assessed that this study will contribute to organizations involved in oil spill response operations.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherPiri Reis Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeniz Bilimlerien_US
dc.subjectMarine Scienceen_US
dc.subjectDenizciliken_US
dc.subjectMarineen_US
dc.titleModelling of the oil spill in M/V Lady Tuna accident and the evaluation of the response operation in simulated condition with Pisces-IIen_US
dc.title.alternativeM/V Lady Tuna kazasındaki petrol sızıntısının modellenmesi ve müdahale operasyonun Pisces II ile simule edilmiş durumda değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorAydın, Deniz
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster