Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSaydam, Ahmet Ziya
dc.contributor.authorYurdakul, Onur
dc.date.accessioned2021-06-05T19:48:44Z
dc.date.available2021-06-05T19:48:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationYurdakul, Onur. (2018). Multi-criteria optimization of high speed naval vessels: A pareto approach. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fS4sqEZr79C_n60Rk6MjFbCNktpvPjzBLPSKRtrjkDBGsU8e2C_KjHLCJUvyceTW
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/63
dc.descriptionYÖK Tez No: 527161en_US
dc.descriptionYüksek Lisansen_US
dc.description.abstractGemi tasarım sürecinde ana boyutları belirlemek en önemli, ancak genel olarak düşünüldüğünde etkisi tüm süreci etkileyecek olmasına rağmen oldukça hafife alınan iş paketlerinden biridir. Tasarımcının görevi en kısa sürede, istenilen özellikleri karşılayan en uygun yani optimum tasarımı ortaya çıkarmaktır. Bu da en uygun ana boyutlardan yola çıkarak mümkündür. Geminin misyonuna bağlı olarak önceden tahmin edilip önüne geçilebilecek durumlardan ötürü dizayn spiralini defalarca dönüp ana boyutları tekrar belirlemek ciddi zaman kaybı oluşturabilir. Ayrıca regresyon analizi vb. yöntemlerle belirlenen ölçülerin en iyi değerler olduğunu söylemek de güçtür. Bu çalışmada yüksek hızlı bir askeri geminin ana boyutlarının belirlenmesinde Pareto analizi uygulanacaktır. Pareto sınırı, birbiriyle çelişen ve diğer parametrelere göre daha önemli sayılabilecek en az iki tasarım parametresinden elde edilebilir. Pareto sınırı bir kez elde edildi mi benzer tasarımların ana boyutları daha kısa sürede ve daha yüksek doğruluk hassasiyetiyle oluşturulabilir.en_US
dc.description.abstractIn a ship design process, determining the main dimensions is one of the most fundamental work packages which seems quite underestimated when considered its continuous effects on the whole design. It could be a time-sink to turn the design cycle more than usual and specify these dimensions again and again because of encountered problems which might be predictable at first. In this study, a preliminary design process of a high speed naval combatant will be discussed to overcome mentioned situations by using Pareto Analysis. Pareto fronts can be obtained from at least two conflicting parameters which are relatively more important than the other parameters for the ship's purpose/mission and these parameters are completely depend on the designer's call. Once the Pareto front is obtained for this ship type, oncoming similar ship designs could take less time and be more accurate.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherPiri Reis Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGemi Mühendisliğien_US
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.subjectMühendislik Bilimlerien_US
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectAskeri gemileren_US
dc.subjectNaval shipsen_US
dc.subjectTasarım optimizasyonuen_US
dc.subjectDesign optimizationen_US
dc.subjectÇok kriterli optimizasyonen_US
dc.subjectMulti criteria optimizationen_US
dc.titleMulti-criteria optimization of high speed naval vessels: A pareto approachen_US
dc.title.alternativeYüksek hızlı gemilerin çok kriterli optimizasyonu: Pareto yaklaşımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Yüksek Performanslı Deniz Platformları Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorYurdakul, Onur
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record