Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
I Like My Leader; Not Yours!
(Babes-Bolyai Univ, 2020)
Organizations depend on the output of their employees to attain their organizational goals through sustainable competitive advantage. Individuals' outcomes are an indicator of this. Thus, contextual factors may be directly ...
To What Extent Company Image Improves through CauseRelated Marketing? An Evidence from Food Industry
(2019)
For the past two decades increasing effort has been given to investigating the influence of cause-related marketing (CRM) activities on consumers’ attitudes and behaviours. Because consumers may react differently to companies ...
Why perceived organizational and supervisory family support is important for organizations? Evidence from the field (vol 13, pg 841, 2019)
(Springer Heidelberg, 2019)
[No Abstract Available]
A Strategic Influence of Corporate Social Responsibility on Meaningful Work and Organizational Identification, via Perceptions of Ethical Leadership
(Elsevier Science Bv, 2016)
As a way of having strong relations with the stakeholders, Corporate Social Responsibility (CSR) may become a strategy for the companies. But research on relationship between the perceived CSR of internal stakeholders ...
The Predictive Effect of Teachers' Perception of School Principals' Motivating Language on Teachers' Self-Efficacy via a Cultural Context
(Mdpi, 2020)
The aim of the study is to investigate the relationship between teachers' perception of school principals' motivating language and teachers' self-efficacy mediated by the cultural context. School principals' linguistic ...
Could CSR Practices Increase Employee Affective Commitment via Moral Attentiveness?
(Mdpi, 2020)
The impact of corporate social responsibility (CSR) activities on companies' macroeconomic indicators (financial performance, sustainability) has been the subject of many studies. However, more recently, the effect of CSR ...
İky Uygulamalarının İşe Adanmışlık ve İş Yaşam Dengesi Üzerindeki Etkisi: Örgütsel Adalet Algısının Aracı, Kayırmacılığın Düzenleyici Rolü
(2019)
Küreselleşme, iş gücü farklılıklarının önem kazanması, gelişen teknoloji ve artan rekabet etkin İKY uygulamalarını ön plana çıkartmakta, örgütün rekabet üstünlüğü elde etmesinde taklit ve ikame edilmesi güç insan kaynağının ...
Yükseköğretim Pazarlaması: Türkiye’deki Devlet ve Vakıf Üniversiteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz
(2017)
Bilgi Çağına geçiş sürecinde, yüksek öğrenim kurumlarının rolü dünyada olduğu kadar Türkiye'de de önemli bir rol oynamaktadır. Yükseköğretim kurumlarının yüksek kalitede ve anlamlı öğrenim tecrübeleri sunmaya ek olarak, ...
Lojistik İşletmelerinin Pazarlama Yeteneklerinin Rekabet Avantajı ve İşletme Performansına Etkisi
(2020)
Artan Dünya ticaret hacmi ile birlikte rekabet düzeyinin arttığı lojistik sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeteneklerini gözden geçirmeleri zorunlu hale gelmiştir. ...
Giyim Alışverişinde Çevrimiçi ve Çevrimdışı Kanal Tercihini Belirleyen Unsurlar
(2019)
Tüketiciler fiziksel mağazalara (çevrimdışı kanallar) ek olarak web siteleri, mobil uygulamalar veya sosyal ağlara (çevrimiçi kanallar) yöneldikçe, kanal tercihlerini tahmin etmek için hangi özelliklerin kullanılabileceğini ...