Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErtürk, Mustafa
dc.contributor.authorİşcioğlu, Tutku Eker
dc.date.accessioned2021-06-05T19:56:45Z
dc.date.available2021-06-05T19:56:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-8082
dc.identifier.issn2651-5393
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME5EazFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/359
dc.description.abstractBilgi Çağına geçiş sürecinde, yüksek öğrenim kurumlarının rolü dünyada olduğu kadar Türkiye'de de önemli bir rol oynamaktadır. Yükseköğretim kurumlarının yüksek kalitede ve anlamlı öğrenim tecrübeleri sunmaya ek olarak, kayıtlı ve potansiyel öğrencilerine açık, net ve gerçekçi mesajları verebilmeleri giderek daha da önemli bir hale gelmiştir. Bu amaçla, sayıları giderek artmakta olan Türk yükseköğretim kurumları, öğrenci çekme stratejilerine daha pazarlama odaklı bir yaklaşım sergilemek üzere çalışmaktadırlar. Türkiye'de üniversitelerin pazarlama faaliyetlerine yönelik araştırmaların kısıtlı olmasını göz önünde bulunduran bu çalışma, hizmet pazarlamasına yönelik 7P çerçevesinde üniversitelerin mevcut pazarlama faaliyetlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, yükseköğretim kurumları tarafından benimsenmiş pazarlama stratejileri arasındaki benzerlik ve farkları devlet ve vakıf olmak üzere toplam 32 üniversite üzerinden incelenmiş ve bu iki tür üniversitenin pazarlama faaliyetlerini şekillendirmedeki tercihlerinde köklü farklar olup olmadığı araştırılmıştır. Veriler pazarlama faaliyetlerini koordine etme sorumluluğuna sahip çalışanlara uygulanan anketler yoluyla toplanmıştır. Araştırma bulguları, devlet ve vakıf üniversitelerinin pazarlama stratejilerinin belirli etmenlerinde değişen oranlarda benzerlik ve farklılık gösterdiğini ortaya koymaktadır. Üniversiteler ürün, yer, insanlar, süreç ve fiziksel kanıt gibi pazarlama karması unsurlarına yönelik benzerlik sergilerken, özellikle mevcut pazarlama faaliyetlerinde, fiyat ve tanıtım kararlarında vakıf ve kamu üniversiteleri arasında farklılık görülmektediren_US
dc.description.abstractIn the process of transition to the Information Age, the role of higher education institutions has been a pivotal one all around the globe, as well as in Turkey. It has become more and more important for higher education institutions to give accurate, clear and authentic messages to their existing and potential students in addition to ensuring that they are capable of providing high-quality and meaningful education experiences. To this end, Turkish higher education institutions, which are rapidly increasing in number, have been working toward adopting a more marketing oriented approach in their student recruitment strategies. Considering that research is limited as to the adoption of marketing activities of higher education institutions in Turkey, this study aims to investigate current marketing actions of the universities within the framework of 7P’s of services. To this end, the similarities and differences between the public and foundation universities through a total of 32 universities was put forth and if these two types substantially differ in the way they prefer to formulate their marketing activities was examined. The data were gathered through questionnaires applied to the staff of these universities who are primarily responsible for coordinating the marketing activities of their institutions. According to the results of the study, public and foundation universities demonstrate varying rates of similarity and difference in specific considerations of their marketing activities. While marketing-mix elements such as product, place, people, process and physical evidence display high degrees of similarity, foundation and public universities especially differ in their current situation in marketing activities and, price and promotion decisionsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBeykoz Akademi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleYükseköğretim Pazarlaması: Türkiye’deki Devlet ve Vakıf Üniversiteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analizen_US
dc.title.alternativeHIGHER EDUCATION MARKETING: A COMPARATIVE ANALYSIS OF PUBLIC AND FOUNDATION UNIVERSITIES IN TURKEYen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümüen_US
dc.department-tempOkt., Istanbul universitesi, Yabancı Diller BOlumu, m;Piri Reis universitesi, Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultes,en_US
dc.contributor.institutionauthorİşcioğlu, Tutku Eker
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage196en_US
dc.identifier.endpage231en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster