Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYapıcı, Murat
dc.contributor.authorKoldemir, Birsen
dc.date.accessioned2021-06-05T19:56:04Z
dc.date.available2021-06-05T19:56:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-2955
dc.identifier.issn2148-9386
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNNE1qSTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/129
dc.description.abstractGünümüzde deniz ticareti yoğunluğu artarak devam etmektedir. Bu yoğunluk liman hareketliliğinin artmasına neden olmaktadır. Liman içerisinde emniyetli gemi giriş çıkışlarının gerçekleştirilmesi için optimum manevra kabiliyetine sahip römorkörlere olan ihtiyaç artmaktadır. Ana amacı deniz taşıtlarının manevra kabiliyetini arttırarak emniyetli yanaşmalarını sağlamak, gemilere refakat etmek veya makine gücüne sahip olmayan yüzer yapıların hareketini emniyetli bir şekilde sağlamak olan römorkörlerin 18. yüzyıldan günümüze pervane ve sevk sistemlerinde büyük gelişmeler olmuştur. Kullanış amacına göre römorkörler, açık denizlerde, nehir, boğaz ya da kanal gibi dar suyollarında, tersane ve limanlarda yakın ve uzak mesafelerde hizmet vermektedirler. Çekme ve itme gücü son derece yüksek olup, kendi tonajlarının çok üzerinde deniz araçlarına hizmet verebilme kabiliyetleri gün geçtikçe artmaktadır. Ayrıca yeni teknoloji ve LNG gibi alternatif yakıtların kullanımı ile %92 NOX, %20 CO2, %98 partikül emisyonlarında azalma sağlayarak sera gazları açısından olumlu bir gelişim göstermiştir. Manevra esnasında römorkör kaynaklı toplam emisyonlar 105 dakikalık süre içerisinde 8.324 kg NOX, 745.554 kg CO2, 1.112 CO, 0.178 SO2, atmosfere salınmıştır.Özellikle yeni inşa edilen gemilerin büyüyen tonajları ve limanların ihtiyaçları nedeniyle yeni nesil römorkörlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, alternatif yakıt ve yeni manevra teknolojilerinin römorkör manevra, makine gücü ve emisyon gazlarının azaltılması açısından incelenmiş, eksiklikler tespit edilerek çözüm önerilerinde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractToday, maritime transport is continuing to increase in intensity. This intensity leads to increase in port mobility. For the realization of safe ship maneuvering in ports, the need for tugs capable of optimum maneuverability has increased. The main purpose of tugboat is to provide the docking safety by increasing the maneuverability of vessels, to accompany the ship or the movement of floating structures without machine power. Tugboats have been great advances in providing safety for propeller and propulsion systems from the 18th century until today. According to usage purpose, tugboats serve seas, rivers, channels such as the throat or narrow waterway, near and far distance in the shipyards and harbors. Pulling and pushing force of tugboats are extremely high. Ability of services are increasing tugboat tonnage day by day. Besides, the use of new technology and alternative fuels such as LNG showed a positive development in terms of greenhouse gas by providing 92% NOx, 20% CO2, 98% particle reduction in emissions. The total tug emissions during maneuvers in 105 minutes; 8,324 kg of NOX, 745.554 kg of CO2, CO 1.112, 0.178 SO2 are exhausted to the atmosphere.Needs of new generation harbor tugs are due to growing tonnage of vessels. In this study, alternative fuels and new technologies were examined in terms of mechanical strength and reducing gas emissions. Solutions and deficiencies are identifieden_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofJournal of Eta Maritime Scienceen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnerji Ve Yakıtlaren_US
dc.subjectMühendislik, Denizen_US
dc.subjectDenizciliken_US
dc.titleYeni Teknoloji ve Alternatif Yakıt Uygulamalarının Hava Kirliliği ile Römorkör Üretimine Etkilerinin Araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA Research on Effects of New Technologies and Alternative Fuel Applications on Air Pollution and Tugboat Productionen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentDenizcilik Fakültesi, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümüen_US
dc.department-tempPiri Reis univeristesi, Denizcilik Fakultesi;Istanbul universitesi, Muhendislik Fakultesi,en_US
dc.contributor.institutionauthorYapıcı, Murat
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster