Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi
Özet
21. yüzyılın ekonomik, sosyal ve teknolojik açıdan getirdiği yenilikler ve değişiklikler pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da kendini hissettirmiş ve tüm seviyelerdeki okullarda, özellikle de üniversitelerde yankı bulmuştur. Üniversiteler modern çağın beklentilerini karşılamak amacıyla bir değişim sürecine girmişler ve yeni özellikler kazanmışlardır. Üçüncü Kuşak Üniversiteler olarak adlandırılan bu üniversitelerin en önemli niteliklerin, girişimci olmaları, girişimciliğe önem vermeleri ve bunun doğal bir sonucu olarak girişimcilik eğitimi vermeleridir. Bu çalışmada, Türkiye'deki üniversitelerde verilmekte olan girişimcilik eğitimi ele alınmıştır. Anket yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmada, Türkiye'de üniversite seviyesinde verilmekte olan girişimcilik eğitimi altı alt boyuttan yola çıkılarak ayrıntılı bir şekilde incelenmiş ve güçlü ve zayıf yönleri tespit edilerek daha iyi bir girişimcilik eğitimi için yapılması gerekenler irdelenmiştir The economical, social, and technological innovations and changes brought by the 21st century have manifested themselves in many fields, including education, and they have “echoed” in schools of all levels, especially universities. Universities have entered a process of change and gained new features to meet the expectations of the modern age. One of the most important features of these universities, called “Third Generation Universities”, is that they are entrepreneurial, they give importance to entrepreneurship, and as a natural result, they provide entrepreneurship education. In this research, entrepreneurship education in Turkish universities is studied by a survey which is designed to evaluate it from the viewpoints of six sub-dimensions. The aim of the survey is to determine the strong and weak aspects of entrepreneurial education in the tertiary level and to see what can be done for a better entrepreneurship education in Turkey