dc.contributor.advisor | Bayer, Dinçer | |
dc.contributor.author | Ekleme, Görkem | |
dc.date.accessioned | 2021-06-05T19:48:42Z | |
dc.date.available | 2021-06-05T19:48:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Ekleme, Görkem. (2017). An evaluation of ASYAPORT's contributions to the planned Corlu logistics base. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vbVkXe1KChYWNElr1MuLZjzLz9YJi1HsQYxuYfYBt4egNh-W2Crd1gNZuZVE3ygZ | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12960/44 | |
dc.description | YÖK Tez No: 494982 | en_US |
dc.description | Yüksek Lisans | en_US |
dc.description.abstract | Lojistik ve taşımacılık, dünyadaki artan ticaret hacmi nedeniyle daha önemli hale gelmektedir. Dolayısıyla taşıma masraflarını asgari düzeye indirme ihtiyacı artmaktadır. Ekonomik olarak kesintisiz ticaret akışı sağlamak için mallar denizyolu ve demiryolu gibi ekonomik taşıma modları ile taşınmalıdırlar. Lojistik üsler malların taşınması sırasında taşıma modlarının değiştirilemesi açısından önemlidir. Türkiye'de yüksek oranlı karayolu taşımacılığından dolayı denizyolu ve demiryolu taşımacılığının arttırılmasına yönelik projeler gereklidir. Türkiye'nin ithalat ve ihracatının büyük oranını oluşturan başlıca bölgelerden biri olan Trakya bölgesi, yüksek bir TIR/kamyon yoğunluğuna sahiptir. Bu oranı düşürmek maksadıyla Çorlu Lojistik Üssünün inşası planlıdır. Bu çalışmada Tekirdağ'da konuşlu ASYAPORT'un Çorlu'da kurulması planlanan lojistik üsse olan muhtemel katkıları değerlendirilmektedir. ASYAPORT'un Çorlu Lojistik Üssüne olan katkısının değerlendirilmesi bölgedeki TIR/kamyon yoğunluğunun, karayolu taşımacılığının oranının azaltılması ve deniz taşımacılığının oranının arttırılması açısından gereklidir. Çalışmada, bölgedeki mevcut TIR/kamyon yoğunluğu ve ASYAPORT'un mevcut imkânları dikkate alınmaktadır. Ayrıca çalışmada, bölgedeki mevcut konteyner operasyonları değerlendirilerek ASYAPORT'un konteyner transfer maliyetlerinin azaltılması ve ulaşım modlarının çeşitlendirilmesi açısından inşası planlı Çorlu lojistik üssüne olan katkısı dikkate alınmaktadır. İlk olarak lojistik ve ulaşım ile ilgili temel terminolojiler ve tanımlar açıklanmaktadır. Daha sonra çalışma konularına ilişkin literatürden elde edilen bilgiler sunulmaktadır. Regresyon analizi yardımıyla ASYAPORT'un mevcut verilerini kullanarak ASYAPORT'un operasyonları ve Trakya bölgesi yoluyla yapılacak ticaretin yoğunluğu analiz edilmektedir. Analiz edilen verilere göre, ASYAPORT'un inşası planlı Çorlu lojistik üssüne olan katkısına ilişkin nihai değerlendirme yapılmaktadır. Son olarak elde edilen sonuç ve teklifler çalışmanın son bölümünde sunulmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Logistics and transportation get more important due to increasing trade flow in the world. Therefore need for minimization the transportation costs rises. To provide uninterrupted trade flow in economic way, goods have to be carried by economic transportation modes such as rail and maritime transportation. Logistics bases are important to be able to change the transportation modes of goods during its voyage. In Turkey, due to high rate of road transportation, projects to increase the maritime and rail transportation seem necessary. Trakya region, one of the main regions which account for substantial ratio of Turkey's import and export, has high density of trailers. To decrease trailer density, Corlu Logistics Base (CLB) is planned to built. In this thesis, possible contribution of ASYAPORT which is located in Tekirdağ province, to the logistics base which is planned to be built in Corlu region is assessed. Assessment of contribution of ASYAPORT to planned CLB is necessary in terms of reducing the trailer density, ratio of road transportation and increasing the ratio of maritime transportation in the region. In this respect, current trailer density in the region and current capabilities of ASYAPORT are taken into consideration in this paper. Besides by assessing the current container operations in the region, contributions of ASYAPORT to planned CLB in terms of reducing container transfer costs and diversifying the transportation modes are taken into account in the thesis. At first, basic terminologies and definitions related to logistics and transportation are explained. Then the information which gained from the literature related to the study subjects is reviewed. With the help of regression analysis, by utilizing from current statistics of ASYAPORT, operations of ASYAPORT and density of trade which will be through Trakya region is analysed. According to the result of analysis, final assessment related to possible contribution of ASYAPORT to CLB is made. Finally, obtained results and recommendations are presented at the final part of the thesis. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Piri Reis Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ulaşım | en_US |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | An evaluation of ASYAPORT's contributions to the planned Corlu logistics base | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ekleme, Görkem | |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 85 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |