The effects of underwriting and reserving techniques in insurance of ship financing
Künye
Erkmen, Tansel. (2017). The effects of underwriting and reserving techniques in insurance of ship financing. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim DalıÖzet
Bu tezin konusu, gemi finansman sigortasında aktüerya ve karşılık ayırma tekniklerinin sigorta prim hesaplamasına etkisi ve finansman sigortasının karşılaştığı finansal risklerin analiz edilmesidir. Aktüerya biliminin çok özel bir alanı olan gemi finansmanı sigorta yöntemi, sigorta şirketlerinin risk yönetiminde kullanabilecekleri yeni bir dinamik yaklaşımdır. Bu method denizcilik firmalarının kredi ödemelerinde yaşayacakları zorlukların sigorta prim hesaplama ve karşılık ayırma teknikleri üzerindeki etkilerini incelemektedir. Gemi finansmanı sırasında istenen ship finansman sigortası, kredi sağlayanlar açısından geri ödemelerde doğabilecek riski en az seviyede tutulmasında önem arz etmektedir. Bu tezde gemi finansman sigortasının kreditörlere sağladığı koruma incelenmiştir. Bu tezin temel hedefi, gemi finansmanı sigortasında kredi ödemelerinin zamanında yapılmaması olasılığına karşı yaygın bir şekilde kullanılabilecek bir dinamik model oluşturmaktır. Oluşturduğumuz model ile, her kredi notuna göre farklı güven aralıkları analizi yapılmakta ve kredilerin zamanında ödenmeme riski ise farklı güven aralıkları seçilerek hesaplanabilmektedir. Hesaplamalarımızda kullandığımız verilerin tümü dünyada halka açık olan 298 denizcilik şirketinin mali tablolarının incelenmesi ile oluşmaktadır. 2011 ve 2016 dönemi arasındaki halka açık denizcilik şirketlerinin tamamının mali tablolarına göre finansal verileri incelenerek rasyo analizleri yapılmıştır. Kullandığımız method denizcilik firmalarının kredi ödemelerinin zamanında yapamayacaklarının yüzdesel ifade edilmesini sağlamaktadır. Bu çalışma denizcilik firmalarının finansmandan doğan borç ödeme risklerinin analizini sağlamaktadır. The subject of this thesis is the effect of underwriting and reserving techniques in insurance of ship finance and based on this approach to analyzing insurer financial risks. We focus on a very specific application of actuarial science – to propose a new dynamic tool to the risk management industry for calculating probabilities of default and the relationship between underwriting and reserving risks which define the premium for ship finance insurance companies. Insurance is included in shipping finance is crucial for the financier for the financier to obtain as little credit as possible and we examine how the financing ship is sufficiently protected by the ship finance insurance. The main idea behind presenting this thesis is to propose a dynamic approach which can be widely used in ship finance insurance for obtaining probability of default. My approach delivers confidence intervals for the probability of defaults of each rating grade. The probability of default range can be adjusted by the choice of an appropriate confidence level. Based on a sample of 298 listed shipping companies in the world, we analysis whether they follow a target capital structure and examine the dynamics of capital structure changes succeeding to distresses in leverage. We have analyzed the financial information based on the results ending at companies' fiscal year of all shipping companies since 2011 till at the end of 2016, according to their financial statements. Ratios of complexity provide a view of the profitability in terms of percentages. This will be useful when comparing firms and default ratios over time within shipping industry.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jonNPJfNhzlphodTLeTBKdiTbbGDdGTuZgQ-ylCCjElqhttps://hdl.handle.net/20.500.12960/59
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [34]