Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkaynak, Süleyman
dc.contributor.authorYapıcı, Murat
dc.date.accessioned2021-06-05T19:48:44Z
dc.date.available2021-06-05T19:48:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationYapıcı, Murat. (2016). Performance and emission analysis of marine diesel engines during ship maneuvering. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Deniz Ulaştırma Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jh-m2E6wKxd7WpkSYBvQijmD84UOFN8OK2hcmRJekvgP
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/62
dc.descriptionYÖK Tez No: 476649en_US
dc.descriptionYüksek Lisansen_US
dc.description.abstractDeniz taşımacılığı uzun mesafe taşımalarda en ekonomik ve en kullanışlı taşımacılık seçeneğidir. Sanayi devriminin gerçekleşmesi ile beraber 19.yüzyıldan itibaren deniz taşımacılığı hızlı bir gelişim içine girmiştir. Gelişen teknoloji ve Uluslararası antlaşmalar bu teknolojinin çevreye daha duyarlı değişimleri zorunlu kılmıştır. Bu bağlamda IMO (International Maritime Organization) Uluslararası Denizcilik Örgütü 1997 protokolüyle MARPOL'ün altıncı eki 2005 yılında yürürlüğe sokulmuştur. Hava kirliliği küresel ısınmaya, ozon tabakasının incelmesine, asit yağmurlarına, insan sağlığının zarar görmesine neden olmaktadır. Dizel motorlarının düşük hava kirliliği ile çalıştırılması ve performansının sürekli kontrol altında tutulması önemlidir. Gemilerin manevralar esnasında değişken yükler nedeniyle atmosfereye yaydıkları gazlar liman çevresinin hava kalitesine zarar vermektedir. Bu nedenle gemilerin en kısa zamanda manevralarını gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Ayrıca gemilerin limanda kaldıkları süre içerisinde jeneratörlerinin çalışması hava kirliliğine neden olmaktadır. Manevrada ana makine için, %20 CO2 ve %800 CO emisyonlarının normal çalışma koşullarından daha fazla özgül emisyon üretildiği görülmüştür. Ayrıca jeneratör çalıştırma sayısı açısından aynı yükü karşılayan iki jeneratörün ürettiği emisyonun bir jeneratörün ürettiğinden % 16 CO2 ve % 320 CO daha fazla özgül emisyona sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmada gemilerin manevra ve liman kalış sürelerinde çevreye yaydıkları zararlı gazlar sayısal olarak örneklenmiştir. Manevra süresince emisyonları azaltmak ve liman kalış süresince çalıştırılacak jeneratör sayısı hakkında tespitlerde bulunulmuştur. Örneklemeler üzerinden yapılacak hesaplar ile limanların yıllık ve dönemsel emisyon hesaplamaları gerçekleştirilebilmektedir.en_US
dc.description.abstractSea transport is the most economical and convenient transportation option for long distance transport. From the 19th century with the realization of the industrial revolution, it has entered into a rapid development of maritime transport. Developing technology and international treaties necessiated more sensitive to changes in the environment of this technology. In this context, IMO (the International Maritime Organization) MARPOL annex 6 (1997 protocol ) was enacted in 2005. Air pollution is causing global warming, the depletion of the ozone layer, acid rain, damage to the human health. Keping constantly under the control of the operation and performance of diesel engines with low air pollution is important. Due to variable loads during maneuvers of ships gases emitted into the atmosphere is damaging the air quality in the port environment. Therefore, they must perform the maneuver of the vessel as soon as possible. In addition, operation of the generators during their stay in the port causes air pollution. During the maneuver for main engine, 20% CO2 and 800% emissions produced specific emissions more than normal operating conditions. In addition, the emissions produced by two generator at same power load is 16% CO2 and 320% CO more specific emissions than one generator operating conditions. In this study, ships exhaust harmful gases released into the environment while maneuvering and port stays are illustrated numerically. During the maneuvering to reduce emissions and port stays were made to run during the determination of the number of the generators. Annual and periodic emission calculations will be based on the calculations methods.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherPiri Reis Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDenizciliken_US
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectGemi Mühendisliğien_US
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.titlePerformance and emission analysis of marine diesel engines during ship maneuveringen_US
dc.title.alternativeGemi dizel motorlarının gemi manevraları sırasındaki emisyon ve performansının analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorYapıcı, Murat
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster