An analysis of the relation between the commodity prices and freight rates
Künye
Balakan, Arda. (2018). An analysis of the relation between the commodity prices and freight rates. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Deniz İşletmeciliği Ana Bilim DalıÖzet
Uluslararası ticaret hacmi, küreselleşme ile beraber geçtiğimiz 20 yılda oldukça güçlü bir ivme kazanmıştır. Küresel ticaretin hacim olarak %80'inin; değer olarak ise %70'inin denizyolu taşımacılığına konu olduğu hususu ele alınırsa deniz ticaretinin önemi bir kez daha anlaşılmış olacaktır. Bu kapsamda dış ticarette bir yerden başka bir yere ulaştırmak için gemiye alınan eşyanın bütünü ve taşıyıcı tarafından, gemisinde taşınacak yük için istenen ücret olarak tanımlanan ve yükün türü, taşınacak mesafe, yükün ağırlığı gibi faktörlere göre değişen navlunlar ekonomide oldukça önemli bir faktör olarak ön plana çıkmaktadır. Deniz ticaretinde yarı-mamül, nihai mamül taşımacılığı yapıldığı gibi üretimde girdi olarak kullanılan emtialar da yer almakta olup bu ürünler dökme yük gemileri, kuru yük gemileri, konteyner gemileri ve tankerler vasıtası ile taşınmaktadır. Bu tezde, öncelikli olarak deniz ticareti, denizcilik sektörleri, navlunların makro ve mikro ölçekte belirleyicilerinin yer aldığı bir literatür taraması yapılmış olup sonrasında ise emtia fiyatları ve navlunlar arasındaki dinamik ilişkiyi konu alan ve zaman serisi verileri kullanılan bir analiz yapılmıştır. Bu kapsamda farklı gemi türleri ve farklı emtialara konu fiyat ve navlun arasındaki ilişkinin doğrultusu, nedenselliği ve değişkenin etkisini göstermedeki gecikmeye yönelik bulgulara ulaşılması amaçlanmıştır. International trade activities increased remarkably over the last decades thanks to the globalization. Considering that over the 80% of global trade by volume and over 70 % of global trade by value are carried by sea; freight rate which is defined as a cost charged by the carrier for the transportation of cargo from the origin to the final location becomes crucial under the area of maritime economics. Freight rates may vary with respect to the type of goods, distance, weight, size, methods, and directions of the cargo. Just like final and semi-final products; commodities are also carried by the vessels in international seas and ships are named with respect to the goods carried such as bulk-carrier, dry cargo ship and tankers. In this thesis we aim firstly to detect the main determinants of the freight rates as a cost of transportation from the microeconomics and macroeconomics point of view in the literature and using those determinants we aim to investigate, in specific, the dynamic relationship between the commodity prices and freight rates charged to carry those commodities by using time series analysis for the various types of vessels and commodities in specific routes. Hereby analyzing the strength of direction of the relationship and the lag between changes in the freight rates up to the changes in the commodity prices may be useful for the actors in international trade for future's projections.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkd2SplzzH3uPhqt8r0BoVVEGNCTjHaeAQPv9bZVPWkVBhttps://hdl.handle.net/20.500.12960/73
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [34]