Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİşcioğlu, Tutku Eker
dc.date.accessioned2021-06-05T19:56:50Z
dc.date.available2021-06-05T19:56:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-243X
dc.identifier.issn2547-9601
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZeU1qRTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/381
dc.description.abstractSanal marketler tüketicilerin kitap, giyim, aksesuar, elektronik eşya gibi ürün gruplarının satın alımında sürekli tercih ettikleri platformlardır. Ne var ki, hızlı tüketim mallarının sanal marketler üzerinden tercih edilme oranının daha yavaş artış gösterdiği, hatta sanal market alışverişi niyetinin süreklilik arz etmediği görülmektedir. Daha önceki araştırmalarda sürekliliği etkileyen birçok kavram test edilmiştir. Algılanan fiziksel çaba, algılanan zaman darlığı, market alışverişinden duyulan keyif, algılanan sanal market riski, algılanan karmaşıklık, alım sonrası memnuniyet ve sanal market alışverişi tutumu bu kavramlara örnek gösterilebilir. Bu çalışmada, sanal market alışverişi niyetinin sürekliliğini etkileyecek yeni kavramlar tespit edilerek daha açıklayıcı bir model önerilmesi amaçlanmıştır. Toplam 38 katılımcı ile gerçekleştirilen mülakatlar sonucunda elde edilen bulgular, algılanan maddi fayda, sürekli ilgilenim ve e-perakendeciye duyulan güven unsurlarının da sürekliliği etkileyebileceğini göstermiştiren_US
dc.description.abstractOnline shops are the platforms that consumers continuously prefer for the purchase of books, clothes, accessories, electronical devices etc. However, the preference of online grocery retailers for fast moving consumer goods has increased with less momentum and even there is less repeat online grocery buying intention. Previous research tested many constructs that affect repeat buying behavior. Perceived physical effort, perceived time pressure, shopping enjoyment, perceived online grocery risk, perceived complexity, post-purchase satisfaction and attitude towards online grocery buying are examples of such constructs. This study aims to identify new constructs that would affect repeat online grocery buying intention and propose a more explanatory model. The findings of interviews held with 38 respondents reveal that perceived monetary utility, enduring involvement and trust might also affect repeat buying behavioren_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleSANAL MARKET ALIŞVERİŞİ NİYETİNİN SÜREKLİLİĞİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR VE BİR MODEL ÖNERİSİen_US
dc.title.alternativeDETERMINANTS OF REPEAT ONLINE GROCERY BUYING INTENTION AND A PROPOSED MODELen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümüen_US
dc.department-tempYrd.Doc.Dr., Piri Reis universitesi, Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi, Uluslararası Isletmecilik ve Ticaret BOlumuen_US
dc.contributor.institutionauthorİşcioğlu, Tutku Eker
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster