Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdoğan, Oral
dc.contributor.authorGöler, Hasan
dc.date.accessioned2021-06-05T19:48:42Z
dc.date.available2021-06-05T19:48:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationGöler, Hasan. (2017). Increasing operational efficiency of high speed ro-ro vessels via new hull coating technologies. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jjvaQlMBWmPNX53sz44vv75VjAEXg55N_Hm_QxeyKZKG
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/43
dc.descriptionYÖK Tez No: 476651en_US
dc.descriptionYüksek Lisansen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, piyasadaki yeni teknoloji tekne boyalarını ve bu boyaların yüksek hızlı Ro-Ro gemilerinin yakıt tüketimleri ile hız kayıplarının azaltılması üzerindeki etkilerini incelemektir. Gemilerin operasyon giderlerinin önemli bir kısmını yakıt tüketimleri oluşturur ve bilindiği üzere her gemi sahibi gemilerini mümkün olan en düşük yakıt tüketimi ile işletmek ister. IMO gemilerin operasyon verimliliği ile ilgili bilgiler sağlayan ve hesaplanmasında yakıt tüketiminin ana kıstas olduğu Enerji Verimliliği Operasyon İndikatörü 'nü geliştirmiştir. Teknenin sürtünme direncini azaltarak yakıt tüketimini düşürmek denizcilik endüstrisinde gemilerin operasyon verimliliğini arttırmak için kullanılan en bilindik yöntemlerden biridir. Bugüne kadar tekne performansı ile ilgili yapılmış çalışmalar genellikle laboratuvar test sonuçlarına dayanmakta olup her ne kadar gerçek ortam verileri ile yapılan çalışmalarda belirsizlik yüksek olsa da literatürün bu alanda yapılacak çalışmalara ihtiyaç duyduğu açıktır. Gemi operatörleri gemilerinin tekne performansını ve operasyon verimliliğini artırmak için kullanacakları yöntemlerle ilgili kararlarını genellikle gerçek hayat tecrübelerine göre vermektediler. Çalışmada yüksek hızlı Ro-Ro gemilerinin gerçek saha verileri ISO 19030 standardı bölüm 3'te belirtilen referans ve değerlendirme periyodlarına göre incelenmiştir. Gerçek saha verileri kullanılan tüm gemiler aynı tersanede aynı teknik özelliklerle inşa edilmiş kardeş gemilerdir. Yeni teknoloji tekne boyaları gemilerin üzerinde daha önceden var olan konvansiyonel boyalarla karşılaştırılmıştır. Sonuçlar yeni teknoloji Silikon özellikli tekne boyalarının yakıt tüketiminin ve hız kaybının azaltılmasında daha etkili olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to review available data on new hull coating technologies and analyze the potentials to decrease fuel consumption as well as speed loss for high speed RO-RO vessels. Ships' fuel consumption accounts for the important part of operational expenses and it is straight forward that every ship owner would aim to run their fleet as optimum as possible in terms of fuel efficiency. IMO has developed the Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI) that provides information concerning the efficiency of the ships in operation where fuel consumption is the main criteria for the calculation. The reduction of fuel consumption through decreased frictional resistance of hull is one of the most known method in maritime industry to increase operational efficiency of ships. Literature needs further studies regarding hull performances with the real-life data even if there will be higher uncertainties compared to laboratory test results. Ship operators are generally making their decisions according to real life experiences. In this report, actual field data of high speed RO-RO vessels has been studied according to ISO 19030 Part 3 for reference and evaluation periods. All vessels are sister vessels and were built in the same shipyard with same characteristics. New technology; self-polishing or foul release coatings are tested against conventional coatings that the vessels had been coated previously. Results indicate that the new technology foul release silicone coatings create significant fuel savings through decreased speed loss.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherPiri Reis Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeniz Bilimlerien_US
dc.subjectMarine Scienceen_US
dc.subjectDenizciliken_US
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectRoRo gemisien_US
dc.subjectRoRo shipen_US
dc.subjectYakıt performansıen_US
dc.subjectFuel performanceen_US
dc.subjectYakıt Tüketimien_US
dc.subjectAntifouling Boya teknolojilerien_US
dc.subjectHız kaybıen_US
dc.subjectYüksek hızlı Ro-Ro gemilerien_US
dc.subjectFuel consumptionen_US
dc.subjectAntifouling coating technologiesen_US
dc.subjectspeed lossen_US
dc.subjecthigh speed Ro-Ro vesselsen_US
dc.titleIncreasing operational efficiency of high speed ro-ro vessels via new hull coating technologiesen_US
dc.title.alternativeYüksek hızlı ro-ro gemilerinin operasyon verimliliğinin yeni teknoloji karina boyaları ile arttırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorGöler, Hasan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster