Evaluation of noise pollution by utilizing noise mapping: a case study for assessing effects of noise on occupational health and safety at container terminals
Citation
Özsever, Ece. (2019). Evaluation of noise pollution by utilizing noise mapping: a case study for assessing effects of noise on occupational health and safety at container terminals. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim DalıAbstract
Çevresel gürültü, insan sağlığı üzerinde fiziksel ve fizyolojik olumsuz etkileri olabileceğinden, insanlar için her zaman sosyal ve mesleki bir endişe kaynağı olmuştur. İşyerlerinde ses yapılan işin ayrılmaz bir parçasıdır ve çalışanlar doğrudan çeşitli seslere maruz kalmaktadır. Bu nedenle, iş yerlerinde gürültünün ve çalışanların ne oranda buna maruz kaldıklarının belirlenmesi bir zorunluluk haline gelmiştir. Denizcilik sektöründeki çalışma ortamlarında istenmeyen gürültü seviyeleri yaratabilen çok çeşitli kaynaklar vardır. Özellikle limanlarda operasyon sırasında sürekli veya aralıklı gürültü kaynakları iş sağlığı sorunlarına neden olabilir. Bu araştırmanın ana hipotezi, konteyner terminal ortamının doğası gereği, insan sağlığına zarar veren çeşitli gürültü kaynakları içerdiği gerçeğine dayanmaktadır. Dolayısı ile bu çalışma belirlenen bir konteyner limanında gürültü ölçümleri yaptıktan sonra elde edilen verileri analiz ederek ve sonuçları ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından belirlenen standartlarla karşılaştırmayı amaçlamıştır. Bu bakış açısına göre, öncelikle gürültü ile ilgili problemler hakkındaki mevcut verileri gözden geçirilmiş ve gürültü seviyelerini değerlendirme yöntemleri belirlenmiştir. Ardından konuyla ilgili uluslararası standartları ortaya koymuştur. Bu çalışma nicel bir yaklaşım ile ISO 9612: 2009 standardında önerilen ölçüm yöntemini kullanmaktadır. Ölçümler, belirlenen limanın seçilen 30 noktasında 2 ve 10 dakikalık ölçüm sürelerince gerçekleştirilmiştir. Ölçüm almak için Tip 1 Ses Seviyesi Ölçer (Brüel ve Kjaer 2260) kullanılmış ve 7815 Noise Explorer yazılımı ile alınan ölçümler analiz edilmiştir. Ardından, limanın kapsamlı bir gürültü haritası oluşturulmuştur. Araştırma bulguları, ölçümlerin yapıldığı noktalarda eşdeğer ses basıncı seviyelerinin 76 dB civarında olduğunu ortaya koymuştur. Bu gürültü seviyesi, standartların üzerinde olmasa da belirlenmiş limitlere yaklaşmakta olup zararları tespit edilmiştir. Çalışmanın diğer bir hipotezinin belirttiği üzere, sonuçlar da göstermiştir ki liman ekipmanlarındaki teknolojik ilerlemeler, konteyner terminallerindeki gürültü sorununa her zaman olumlu bir şekilde katkıda bulunmadığını göstermiştir. Sonuçlar, liman ekipmanı ve prosedürlerindeki teknolojik ilerlemelerin, kargo operasyonları sırasında konteyner liman terminallerinde gürültü sorununa her zaman olumlu bir şekilde katkıda bulunmadığını göstermiştir. Bununla birlikte, çalışmanın sonuçları hala çevresel gürültü bilincinin artırılmasına katkıda bulunmaya çalışmanın yanı sıra, araştırmacıları bu alanda daha fazla çalışması için teşvik etmeye çalışmaktadır. In every kind of workplace, depending on the on-going processes, sound is an integral part of the job being done. People occupying the area are directly exposed to a variety of sounds. Irrespective of their content, when the level reaches unwanted degrees it then becomes noise. Environmental noise, as it may have physical and physiological adverse effects on human health, has always been a social and occupational concern for people. Hence, identifying the amount of exposure to noise becomes a necessity in frequently used work places. In maritime field, there are a vast range of sources that could create unwanted noise levels in work places. Especially during port operations, either continuous or intermittent, noise sources may cause occupational health problems. Main assumption of this research bases on the fact that container terminal environment by nature involves a variety of shore-based noise sources which are someway harmful to human health. This assumption can only be proved by firstly making area-specific noise measurements, then analyzing the data obtained through this effort and finally by comparing the results to the standards set by national and international organizations. With this perspective on mind, this study firstly reviews the existing data on noise related problems and then discusses the methods for assessing and evaluating noise levels and then puts forward the international standards on the issue. Using a quantitative approach, the study utilizes full day measurement method as per ISO 9612:2009 Acoustics – Determination of occupational noise exposure – Engineering method at a container port to measure and evaluate operational noise levels at a running container terminal. The measurements are taken with intervals of 2 or 10 minutes in selected 30 points in the areas of the loading/discharging docks. For taking measurements a Sound Level Meter (Brüel & Kjaer 2260) was used and evaluation was performed through 7815 Noise Explorer software. Then, a thorough noise map of the workplaces concerned was generated. Research findings have revealed that the equivalent sound pressure levels in all workplaces where measurements are taken were around 76 dB which, though not drastically high, still falls under the harmful band of the noise. As one of the major assumptions of the study suggests, the results have shown that technological advances in port equipment and procedures does not always positively contribute to noise issue at container port terminals during cargo operations. However, the results of the study still make an attempt to contribute to enhancing environmental noise awareness as well as promoting efforts of researchers for further works in the field.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=npGs9H39x7G6401x51yqpCrcBGVRYM8fs1EEMUbLKVAR5JiQn6RvXCshIMU1cYyYhttps://hdl.handle.net/20.500.12960/50
Collections
- Tez Koleksiyonu [34]