Additional acquisitions for Turkish watchkeeping officers to be employed onboard cruise ships
Citation
Kolçak, İlterişhan Çağrı. (2019). Additional acquisitions for Turkish watchkeeping officers to be employed onboard cruise ships. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Piri Reis Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüAbstract
Kruvaziyer endüstrisi son 20 yılda dikkat çekici bir büyüme göstermiştir. Özellikle son yıllarda, sağladığı farklı aktiviteler ve hareketlilik sayesinde, turizm sektöründeki tüketicilerin ilgileri kruvaziyer turizmine kaymaktadır. 2009 yılında dünya çapında kruvaziyer yolcu sayısı 18 milyon iken , son 9 yılda yüzde 55 büyüme göstererek 2018 yılında 28 milyona ulaşmıştır. Bu talebi karşılamak için kruvaziyer gemi filosu da son yıllarda büyüme göstermektedir ve yeni gemi siparişlerine bakıldığında gelecekte de büyümeye devam edeceği söylenebilir. Ancak, Türkiye kruvaziyer sektöründen yeterli payı alamamaktadır. Sektöre benzer olarak, kruvaziyer gemilerde çalışan vardiya zabitleri bakımından da Türkiye'nin yeterince başarılı olmadığı görülmektedir. Gemiadamlarının eğitimleri IMO tarafından STCW sözleşmesi ile standart hale getirilmiştir. Dolayısıyla STCW sözleşmesine tarafa olan ülkeler sözleşmenin gerekliliklerini yerine getirmeli ve denizcilik eğitimi müfredatlarını sözleşmeye uyumlu olarak hazırlamalıdırlar. Ayrıca tüm yeterlilik seviyesindeki gemiadamlarının sertifikasyon standartları da sözleşmede tanımlanmıştır. Gemiadamının hangi tip gemide çalışacağından bağımsız olan standart denizcilik eğitiminin yanısıra, kargo gemilerine göre farklı operasyonlara sahip olmasından dolayı, IMO tarafından yolcu gemilerinde çalışacak personel için yeni eğitim standartları belirlendi. Kargo gemileriyle karşılaştırıldığında zabitler dışındaki insan sayısı çok fazladır ve bu durum özellikle topluluk yönetimi ve kriz yönetimi ana başlıklarında zabitlerin daha fazla bilgi ve deneyim sahibi olmasını gerekmektedir. Hatta Türkiye'deki aktif zabitlerin sayısı her geçen yıl artmaktadır. Ancak, zabit sayısının artmasına karşılık, literatür ve istatistikler incelendiğinde kruvaziyer gemilerde çalışmakta zorluk yaşadığı açıktır. Bu tezde, ilgili literatürün incelenmesinden sonar uluslararası ve ulusal düzenlemeler ile mevzuat incelenmiş, Türkiye'deki denizcilik eğitim sistemi ile uluslararası standartların farkları ve uyumlulukları araştırılmıştır. Sonrasında kruvaziyer gemi işleten şirketler için bir anket hazırlanmış ve sektörün gereklilikleri konusunda bilgi edinmek amacıyla anket uygulanmıştır. Bu çalışmada, Türk vardiya zabitlerinin kruvaziyer gemilerde çalışamama sebepleri incelenmiş ve bu sayıyı arttırabilmek için Türk vardiya zabitlerinde bulunması gereken ilave kazanımlar araştırılmıştır. Cruise industry experienced a remarkable growth in tourism industry over the past decades. Especially in recent years, interest of consumers in tourism sector shifted to cruising around the world which offers different activities and mobility. Number of cruise passengers which is around 18 million in 2009, reached 28 million in 2018 with an increase of 55 percent in 9 years. To meet this increasing demand, cruise ship fleet has also been growing and will continue to grow in the future according to number of new ship orders. However, Turkey cannot get enough share from cruise industry. Similar to share in industry, Turkey is not successful by means of number of watchkeeping officers working on cruise ships. Training and education of seafarers is standardized by IMO with STCW Convention. Hence, countries ratified the STCW Convention must follow the regulations of STCW and maritime education and training programs must be in compliance with STCW. Also certification standards are defined in STCW for each rank of seafarer. Besides the standard training regardless the ship type a seafarer work on, IMO set a new set of standards for personnel working on passenger ships because of their different operations than cargo ships. Number of people on cruise ships other than officers are significantly greater when compared to cargo ships and this requires more knowledge and skills for those officers especially on crowd management and crisis management main titles. It is seen that maritime education and training system in Turkey is in compliance with STCW standards and Turkey is a considerable country by means of number of officers provided. Furthermore, number of active officers in Turkey is continuing to increase each year. However, in contrary with increasing number, it is apparent that Turkish watchkeeping officers have difficulty in working on cruise ships according to literature and statistics. In this thesis, after reviewing the literature, both international and national regulations and legislations are examined to investigate the compliance and differences of maritime training and education system in Turkey with global standards. A questionnaire was conducted for cruise lines to gather information about the requirements of the industry. In this study, the reasons why Turkish watchkeeping officers cannot work on cruise ships were investigated and the additional acquisitions
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBlI7OGGcRTjNjPFF4yBTQ69ukCew3QPbaHWg-hd7k4XShttps://hdl.handle.net/20.500.12960/72
Collections
- Tez Koleksiyonu [34]