Browsing Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümü Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 31
-
The Reasons of Low E-Government Take-Up in Europe: An Exploratory Analysis
(Igi Global, 2014)Despite the efforts in terms of policies and investments, take-up of e-government services is slow, obscuring the overall benefits of e-government itself and still far from satisfactory today. Differences in uptake of ... -
Temel Benlik Değerlendirmeleri-Girişimci Kişilik İlişkisinde Ençoklamacı Karar Verme Yaklaşımının Aracı Değişken Rolü: Konya Örneği
(2015)Ülkelerin kalkınmasında lokomotif görevini üstlenen girişimcilerin sayısını artırmak ve girişimciliği teşvik etmek amacıyla pek çok çalışma yapılmakta ve bu kapsamda özellikle son yıllarda, girişimci kişilik kavramını ... -
A Strategic Influence of Corporate Social Responsibility on Meaningful Work and Organizational Identification, via Perceptions of Ethical Leadership
(Elsevier Science Bv, 2016)As a way of having strong relations with the stakeholders, Corporate Social Responsibility (CSR) may become a strategy for the companies. But research on relationship between the perceived CSR of internal stakeholders ... -
İşgören Sesliliği Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması Çalışması
(2016)Bu çalışmanın amacı İşgören Sesliliği Ölçeğinin Türkçe alan yazında geçerlik ve güvenirlik araştırmasını yapmaktır. İşgören sesliliği organizasyonda çalışanların iş sürecine yönelik memnuniyetsizlik, endişe ve önerilerini ... -
The Moderated Influence of Ethical Leadership, Via Meaningful Work, on Followers' Engagement, Organizational Identification, and Envy
(Springer, 2017)This study examines a proposed model whereby ethical leadership positively influences the level of meaning followers experience in their work, which in turn positively impacts followers' levels of work engagement and ... -
Yükseköğretim Pazarlaması: Türkiye’deki Devlet ve Vakıf Üniversiteleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz
(2017)Bilgi Çağına geçiş sürecinde, yüksek öğrenim kurumlarının rolü dünyada olduğu kadar Türkiye'de de önemli bir rol oynamaktadır. Yükseköğretim kurumlarının yüksek kalitede ve anlamlı öğrenim tecrübeleri sunmaya ek olarak, ... -
Türk ve Alman Gençlerin Giyim Motivasyonu, Marka Duyarlılığı ve Moda Yönelimi: Karşılaştırmalı bir Araştırma
(2017)Genç tüketicilerin giyim ve marka tercihlerindeki etkenlerin saptanması, uluslararası pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde büyük önem taşımaktadır. Uluslararası pazarlarda yerel kültürün araştırılması ve o kültüre ... -
Relationship Between the Motivational Language of School Administrators and Tacit Knowledge Sharing of Teachers
(Igi Global, 2017)This chapter investigates motivational language of school administrators and its effect on tacit knowledge sharing - which may hold vital and critical importance - by teachers at schools. While doing this, the contextual ... -
The mediating role of temperament and character on the relationship between mindfulness and entrepreneurial personality
(Nomos Verlagsgesellschaft mbH und Co, 2018)The number of studies investigating the concept of entrepreneurship has increased in recent years, with efforts now focusing on using different disciplines and models to gain an understanding of its characteristics such ... -
SANAL MARKET ALIŞVERİŞİ NİYETİNİN SÜREKLİLİĞİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR VE BİR MODEL ÖNERİSİ
(2018)Sanal marketler tüketicilerin kitap, giyim, aksesuar, elektronik eşya gibi ürün gruplarının satın alımında sürekli tercih ettikleri platformlardır. Ne var ki, hızlı tüketim mallarının sanal marketler üzerinden tercih edilme ... -
Repeat online grocery buying intention and its determinants: A comprehensive model test
(Peter Lang AG, 2019)[No abstract available] -
Why perceived organizational and supervisory family support is important for organizations? Evidence from the field
(Springer Heidelberg, 2019)The relationship between perceived organizational support and its work-outcomes were usually based on social exchange theories. By keeping the social exchange framework in mind, this study additionally draws on affective ... -
To What Extent Company Image Improves through CauseRelated Marketing? An Evidence from Food Industry
(2019)For the past two decades increasing effort has been given to investigating the influence of cause-related marketing (CRM) activities on consumers’ attitudes and behaviours. Because consumers may react differently to companies ... -
Why perceived organizational and supervisory family support is important for organizations? Evidence from the field (vol 13, pg 841, 2019)
(Springer Heidelberg, 2019)[No Abstract Available] -
İky Uygulamalarının İşe Adanmışlık ve İş Yaşam Dengesi Üzerindeki Etkisi: Örgütsel Adalet Algısının Aracı, Kayırmacılığın Düzenleyici Rolü
(2019)Küreselleşme, iş gücü farklılıklarının önem kazanması, gelişen teknoloji ve artan rekabet etkin İKY uygulamalarını ön plana çıkartmakta, örgütün rekabet üstünlüğü elde etmesinde taklit ve ikame edilmesi güç insan kaynağının ... -
Giyim Alışverişinde Çevrimiçi ve Çevrimdışı Kanal Tercihini Belirleyen Unsurlar
(2019)Tüketiciler fiziksel mağazalara (çevrimdışı kanallar) ek olarak web siteleri, mobil uygulamalar veya sosyal ağlara (çevrimiçi kanallar) yöneldikçe, kanal tercihlerini tahmin etmek için hangi özelliklerin kullanılabileceğini ... -
Sustainability practices of higher education institutions—an analysis from a developing country
(Springer Nature, 2019)Sustainability has become an essential concern in higher education at a global level. Numerous universities started to incorporate this concept into their principles and practices. Sustainability practices of higher education ... -
I Like My Leader; Not Yours!
(Babes-Bolyai Univ, 2020)Organizations depend on the output of their employees to attain their organizational goals through sustainable competitive advantage. Individuals' outcomes are an indicator of this. Thus, contextual factors may be directly ... -
The moderating roles of technological self-efficacy and time management in the technostress and employee performance relationship through burnout
(Emerald Group Publishing Ltd, 2020)Purpose The ongoing dispute as to whether using technology extensively at work may cause harm continues to gain momentum. Thus, the need for more research on the harmful effect of using technology at work and on the indirect ... -
The Predictive Effect of Teachers' Perception of School Principals' Motivating Language on Teachers' Self-Efficacy via a Cultural Context
(Mdpi, 2020)The aim of the study is to investigate the relationship between teachers' perception of school principals' motivating language and teachers' self-efficacy mediated by the cultural context. School principals' linguistic ...