Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Aykut
dc.contributor.authorYener, Serdar
dc.date.accessioned2021-06-05T19:56:45Z
dc.date.available2021-06-05T19:56:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2148-029X
dc.identifier.issn2148-029X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZek5UQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12960/358
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İşgören Sesliliği Ölçeğinin Türkçe alan yazında geçerlik ve güvenirlik araştırmasını yapmaktır. İşgören sesliliği organizasyonda çalışanların iş sürecine yönelik memnuniyetsizlik, endişe ve önerilerini ifade edebilmeleri ve işe ilişkin sorunları dile getirebilmelerini ifade etmektedir. Çalışmanın dil eşdeğerlik çalışması seri yaklaşım adı verilen 6 safhalı yöntemle yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda orijinal ölçek gibi tek faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. İşgören Sesliliği Ölçeği Türkçe formunun Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ise 0,76 çıkmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi uyum indeksi değerleri RMSEA=0,095, NFI=0,901, CFI=0,934, IFI=0,936, GFI=0,934 ve AGFI= 0,907 olarak bulunmuştur. Ölçüt bağıntılı geçerlik için İş Tatmini Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizlerin sonucu ölçeğin Türkçe alan yazında kullanılabileceği görülmüştüren_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to analyze the validity and reliability of the Employee Voice Scale in Turkish language. Employee voice is defined as an expression of dissatisfaction, anxiety, proposals regarding organizational processes; employee’s voice is the mechanism to speak about problematic situation (dissatisfaction) at the work place. Linguistic equality study between English and Turkish was done by serial approach consisting of 6 phases. Exploratory Factor Analysis revealed one factor structure. The Cronbach’s Alpha Reliability Coefficient of Turkish version Employee Voice scale was 0,76. Fit index values of the model were RMSEA=0,095, NFI=0,901, CFI=0,934, IFI=0,936, GFI=0,934 and AGFI= 0,907 respectively. Work Satisfaction scale was used for criterion-related validity. According to the results, it is determined that the scale is suitable for the Turkish organizational contexten_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleİşgören Sesliliği Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeTHE STUDY TO ADAPT THE EMPLOYEE VOICE BEHAVIOR SCALE TO TURKISHen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümüen_US
dc.department-tempPiri Reis universitesi/IIBF, Uluslararası Isletmecilik ve Ticaret BOlumu,;Kara Kuvvetleri Komutanlıgı, Serdar_yener@hotmail.coen_US
dc.contributor.institutionauthorArslan, Aykut
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage191en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster